Педколектив ЗДО № 38

“Від педагога залежить, чим стане серце дитини –

ніжною квіткою чи засушеною корою.

Заповітна мрія кожного мислячого педагога –

щоб серце вихованця було чутливим до кожного слова вихователя,

щоб дитяча душа відгукнулась, мов ніжна струна, на тонку музику його душі”.
 

В.О. Сухомлинський

Кадрове забезпечення – 18 педагогів:
      Завідувач ДНЗ;
      Вихователь-методист;
      Практичний психолог;
       2 Музичних керівники;
       Інструктор з фізичного виховання;
       12 Вихователів.


 

Життя людини в суспільстві починається з дитячого саду, і саме тому основи суспільних відносин, закладені вихователями закладу дошкільної освіти, є визначальними у подальшому розвитку дитини.

Історія професії: Спочатку професії вихователя дитячого садка не існувало як такої. У Стародавній Греції вихованням дітей займався раб, що згодом переросло в окрему професію домашнього вихователя і що відповідало сучасному уявленню вихователя дитячого садка. У період XIX - початку XX ст. у заможних сім'ях прийнято було для виховання дітей наймати гувернерів. Ця професія була дуже популярною. Тоді гувернерами ставали хлопці і дівчата із збіднілих аристократичних сімей, які отримали гарне виховання та освіту в різних інститутах або університетах.

Після декількох десятиліть перерви ця професія знову стала затребуваною.
В Україні перші суспільні дошкільні заклади зявляються у ХІХ столітті. У 1839 р. у Полтаві на кошти земства було відкрито перший заклад для дітей віком від трьох років. До закладу приймали дітей із бідних родин, які під час денних робіт батьків залишалися без догляду; час перебування був з 7 ранку до 21 години, діти отримували їжу, одяг та медичну допомогу.

Соціальна значущість професії в суспільстві: Вихователь дитячого садка займається організацією всебічного розвитку дитини, приділяючи увагу рівномірно фізичній, психологічній та моральній стороні становлення особистості. Готуючи дітей до школи, вихователь прагне закласти елементарні навички та вміння. Саме в цьому віці важливим завданням вихователя дитячого садка стає вміння розгледіти приховані таланти дитини і повідомити про них батькам. Важливим також є прищепити вірне ставлення до праці, навчити принципам спілкування, розвивати такт, чуйність і здатність до співпереживання.

Коли людина починає опановувати дошкільну премудрість, вона дивується як багато потрібно для роботи з дітьми. Адже життєва позиція людини, її характер, моральні принципи і погляди закладаються в дитинстві, і саме тому висока компетентність, бездоганна освіченість і всебічний розвиток особистості самого вихователя, який супроводжує дитину в його ранні роки, набуває особливої соціальної значимості.

Позитивною стороною професії безпосередньо є спілкування з дітьми. Ця дивовижна професія дає можливість заглянути в «країну дитинства». І хоча всі ми родом з цієї країни, але дуже швидко забуваємо цей чарівний світ, інколи не розуміючи навіть власних дітей. Дитячий світ набагато цікавіший, безмежніший і багатший, ніж світ дорослого. Завдання вихователя – не зруйнувати цю дитячу ілюзорність, а влитися в неї, щоб розмовляти з дітьми однією мовою. Недаремно кажуть – вихователь не старіє, його душа завжди молода.

Робота з дітьми дає можливість людині проявити всі здібності та якості, які в ній закладені. В дитячому садку вихователь може реалізувати всі таланти, адже діти – найгуманніші судді. Вони захоплюються всім, чого не вміють робити самі. сі таланти реалізуються, всі знаходять застосування і приносять радість не тільки вам, але і всім оточуючим, а в першу чергу дітям. Малюки оцінять вірші і розповіді, малюнки і пісні, а головне – вашу фантазію, адже вони найбільші в світі фантазери.

Безсумнівно, професія вихователя дитячого садочка – професія для творчих та креативних людей.